Suatu Petang...

Hari ni hujung minggu. Aku tak ingat tarikh, aku tak ingat hari. Hujung minggu ni aku keluar. Jumpa Fawwaz ngan Asri yang datang sini. Lama kot tak jumpa Fawwaz. Dia masuk universiti super awal punya pasal.

Dari KLCC ke Stesen Universiti, kitorang menjelajah dengan train. Tiket dibeli menggunakan mesin. Masuk RM5 sekeping, berdegum-degam kocek mesin tu bunyi coins baki. Celaka punya mesin. Kalau masuk Rm10, entahlah. Disebabkan hujung minggu, tak ramai sangatlah orang hari ni. Nasib baik. Sumpah taknak berhimpit dalam tu macam tin sardin kemek seribu. Dapat seat lagi tu. Syukurlah.

Tapi, lepas je duduk tu, pemandangan yang sungguh 'indah' berdiri di depan mata aku. Sumpah, gila sungguh la. Sebut je Kuala Lumput, korang boleh bayangkanlah macam mana pakaiannya kan? Boleh kan? Jangan la paksa aku sebut satu persatu wey. Aku sebut karang terhiperbola pulak.. Tapi, 'indah-indah' tu pun, nasib baiklah tertutup jugak. Kalau tak konfem terkeluar biji mata aku. Waktu duduk tu, aku rasa tak selesa asyik nak avoid je pemandangan kat depan mata aku ni. Nak tegur, aku ni pemalu gituu. Aww. Sumpah taknak wey. Kalau korang pun tak tahu la cane.

Entah berapa lama situasi tu berlangsung, lastly, dia duduk jugak akhirnya. Selamat mata aku. Lega yang amat! Aku SMS Fawwaz yang duduk bertentangan..

"Waz, mamat sebelah aku tak zip seluar.."

via tumblr

2 comments:

December 14, 2010 at 12:19 PM Anonymous said...

mane bleh buh RM10.

-kudozu

December 14, 2010 at 1:08 PM Unknown said...

meme dopleh. hahahahhahahahaha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...