Lepas tu, three : Cerita, Cinta, Kahwin.

2 Syawal dah habis, datang pula 3. Kemudian 4, 5 dan seterusnya. Macam biasa, bila raya, berkumpullah sekalian manusia bersama terutamanya yang susah sangat nak jumpa lagi-lagi yang setahun sekali je nampak muka. Err, mungkin dua, Aidil Adha sekali. Masa ni jugalah nak lebih kenal kerabat-kerabat yang tak berapa nak kenal dan rapat. Habis je raya tak kenal dah. Raya sekali lagi berkenalan pulak haha.

Alkisahnya, keluarlah macam-macam cerita. Raya kali ni, banyak pulak dapat dengar cerita. Cerita itu la, ini la. Cerita best, cerita tak best. Cerita saspen, cerita yang memanaskan hati. Macam, cerita betapa terseksanya orang yang terpaksa tahan telinga Bum! Bam! Bum! Bam! dengar bunyi mercun yang korang main; yang ada anak kecil, lagi-lagi masih dalam pantang. Alaa, raya puasa setahun sekali je, bukan selalu pun, kata korang. Memang, pandai betul. Tapikan, agak-agaklah kan, apa agaknya perasaan diorang? Tak rasa berdosa ke? Haa. Tu dah panas tu. Nak lagi panas dan membencikan bila dapat tahu orang yang patut direspect serespect-respectnya rupa-rupanya lagi teruk dari kita sendiri (Cerita lain). Haish! Tak tahu nak kata apa. Biarlah, lupakan saja. Oh ya, aku tak cerita. Aku pendengar yang setia je. Hehe.

Raya kali ini jugak, kurang gambar dari tahun sebelumnya. Kamera aku meroyan tak tentu pasal doh. Skrin rosak kot. At least dapat jugak snap gambar family yang bercampur biru hijau disebabkan oleh komplikasi yang dihadapi terhadap tema hijau

by Moussee at DeviantArt
Kisah lain pula, tahun ni, dah makin ramai kawan aku yang gatal nak kahwin. Yela, dah habis SPM kan. Yang hantar (banyak forward je) mesej-mesej raya tu, sikit-sikit daripada Fulan dan isteri, Fulan dan anak-anak, Fulan dan mertua. Nasib baik takde sekali yang dengan cucu cicit. Amboi.. Gatai noo. Tapi tak boleh nak salahkan korang jugak. Aku pun terasa juga. Fitrah kot haha. Dah tu ada juga yang hantar..
slmt ari ryo diucapkan kpd abangggg pa'aannnggg, bni2, dan ank2...
Aku tak buat, orang lain pulak buat. Nak suruh kahwin awal-awal ke? Haha. (Tanak komen part bni2) Parents aku okey je, diorang steady hahahahahahahahaha. Tapi aku dah kena marah dengan pak sedara, katanya tak payah menggatai nak kahwin awal. Kalau dah 25 - 28 tahun nak kahwin, kahwin la. Yela, tempoh waktu yang ideal bagi lelaki, generally. Tapi kena tengok juga masa depan aku macam mana. Haish. (Hahaha takleh blahh)

by LimpidD at DeviantArt
Bila sebut kahwin, pasti ada kaitan dengan cinta, kan? Kahwin paksa mesti korang pernah dengar kan? Pernah dengar cinta paksa tak? Sesungguhnya inilah yang sedang berlaku terhadap aku. Tak lama kitorang akan diijabkabulkan, secara paksa! Okey, maksud paksa di sini bukanlah aku taknak kat dia, tapi mungkin masanya masih belum sesuai buatku. Orang lain mungkin boleh nak bercinta bagai nak rak walaupun diorang kahwin sekali dengan aku. Tapi apakan daya, tidak mudah untuk hati ini menerimanya. Aku lemah. Aku culas. Jangan bimbang, akan kucuba! Silberberg, Campbell, dikaulah pengarang jantung hatiku. Dikau jugalah hidup dan mati Chemistry dan Biologyku.

Oh, ya! Entri ini bukanlah untuk kenakan sape-sape, bukan nak marahkan sape-sape. Janganlah terluka, janganlah terasa, tuan blog bergurau-gurau saje (Batang hidung sendiri pun terkena juga). Jadi, harapnya kita baik-baik saje. ;D (Dah la baru je minta maaf)

Sekian.

p.s : entah kenapa topik kali ini merapu meraban je

8 comments:

September 12, 2010 at 7:58 AM ani said...

rayo2 post jadi jiwo g2 eah?
hahaha

September 12, 2010 at 9:20 AM Unknown said...

@ani
tu laa. dey dia nak mari gap paka tak tengok masa dah. hahaha

@nik muhammad asri
olos yie. tadop button like. haha

September 12, 2010 at 9:36 PM Anonymous said...

mmg merapu meraban.kahkahkah

baru umor brapa dik..

-kudozu

September 12, 2010 at 11:53 PM Unknown said...

hehe. terbiasa. 7 tahun lagi dah 25 kak. hahaha

September 13, 2010 at 11:49 PM miss nureen said...

ek elesss motif utama post ni nk highlight hop 'bni2' tu jah bena..
hahaha :p

September 14, 2010 at 7:34 AM Unknown said...

oh tidak. tidak sekali-kali. haha

September 17, 2010 at 6:54 PM miss nureen said...

tedak sekali kali..tapi banyak kali kali..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...